سئو برای محتوای متنی
آیا مقالات طولانی در سئو تاثیر بیشتری دارند؟
برای یادگیری عمیق تر این مباحث در دوره طلایی آموزش فرانت اند از ۰ تا ۱۰۰ طراحی وب حرفهای توسط همین مدرس تدریس شده است. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایتتون انتخاب کنین. باید جوری بنویسی که انگار داری با یه دوست حرف میزنی، نه اینکه سر کلاس سخنرانی باشه. هر چی کمتر رسمی باشی، مخاطب بیشتر حس نزدیکی میکنه و خوندن مقاله براش راحتتر میشه. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیمسال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید.
از سوی دیگر، گوگل آنها را به عنوان بخش های مهمتر متن می بیند، به این معنی که آنها باید به صورت معنادار نوشته شوند و شامل برخی از کلمات کلیدی شما باشند. سعی کنید استفاده از صفت ها و قیدها را به حداقل برسانید و به جای آنها از کلمات ارزشمند استفاده کنید. از اصطلاحات، جناس (کلمات همجنس) و ارجاعات فرهنگی خودداری کنید زیرا این موارد ممکن است توسط مخاطبین و موتورهای جستجو به اشتباه تفسیر شوند. آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است.
البته سعی کنید محتوا را با استفاده از انواع مختلف عناصر، بیش از حد اشباع و شلوغ نکنید، محتوا باید طوری باشد که مخاطب آن را به راحتی درک کند. از طریق روشهای فوق میتوانید مطالبی طولانی اما جذاب و خواندنی نگارش کنید. کپیرایت © کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. افراد تازه کار در این زمینه با داشتن پشتکار و تمرین مداوم، می توانند در مدت 2-3 ماه به تسلط کامل بر HTML و CSS دست یابند. با داشتن پشتکار و تمرین مداوم، می توان HTML و CSS را در یک بازه زمانی کوتاه یاد گرفت و به عنوان دو ابزار اساسی توسعه وب از آنها استفاده کرد.
با این ابزار میتوانید بهراحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. سئوی محتوای فنی به معنای بهینه سازی محتوای فنی برای موتورهای جستجو است تا رتبه آن در نتایج جستجو افزایش یابد. بدون تحقیق کلمات کلیدی، محتوای شما ممکن است برای عباراتی که مخاطبان شما جستجو می کنند رتبه بندی نشود. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner یا Ahrefs برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود استفاده کنید. بک لینکها به لینکهایی اشاره دارند که از سایتهای دیگر به وبسایت شما ارجاع میدهند.
قبلاً برای پیداکردن یک مقاله یا خبر به دنبال رسانه میرفتیم حالا اما دوران بمباران اطلاعاتی است و این رسانهها هستند که به دنبال مخاطب میدوند. در این دنیای شلوغ محتوایی، مخاطب رسانههایی را انتخاب میکند که در کمترین زمان ممکن بیشترین بازخورد را برای او داشته باشند. برندها با تولید محتوا تا از طریق آن محصولات و خدمات خود را معرفی و تبلیغ میکنند و بهطور همزمان به سوالات مخاطبان پاسخ میدهند. بهعنوان مخاطب ممکن است این محتوا را در محلها و موقعیتهای مختلفی ببینید. مثلا در بیلبوردهای تبلیغاتی کنار اتوبان یا زمانی که خسته از سرکار برمیگردید و چشمتان به بنرهای کوچک بالای صندلیهای قطار در مترو میافتد. نیازی به گفتن نیست که احتمالا هرچه بیلبوردها خوش آب و رنگتر باشند یا متن داخل آنها بیشتر جذبتان کند، نام برند یا محصولات و خدمات آن بهتر در ذهنتان میماند.
کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل میشوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااینحال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند.
این مقاله می تواند به محتوانویسی سئو کمک کند تا بتواند یک محتوا خوبی برای هدف مخاطب بنویسد. اگر متن (یا شکل دیگری از محتوا مانند یک ویدیو) با آنچه بازدیدکننده به دنبال آن است مطابقت داشته باشد، باعث ایجاد تعامل میشود و گوگل به آن پاداش میدهد. سئو محتوا متنی به تنهایی شاید نیاز کاربر را رفع نکند و برای گوگل هم زیاد جذاب نیست که شما فقط از محتوا متنی استفاده کنید. هدف از اصل سئوی محتوا رفع نیاز کاربر و راضی نگه داستن آن است و راضی کردن گوگل هم معیاری برای این کار است. بنابراین شما باید برای اینکه یک تجربه کاربرای بینظیری را به کاربر ببخشید، لازم است که در کنار استفاده از محتوای متنی از محتوای تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک و… نیز استفاده کنید. هدف از ایجاد یک محتوای سئو بیس، دوست شدن گوگل با وبسایت است و اینکه گوگل اصلاً وبسایتهایی را که محتوای آنها سئو شده نیست را نادیده میگیرد.
انتخاب صحیح کلمه کلیدی یعنی کلمه کلیدی برای مقاله یا صفحه خود انتخاب کنید که واقعا کاربر در گوگل آن کلمه کلیدی را جستجو می کند. برای چشمنوازشدن استایل، علاوهبر انتخاب لباسهای مناسب با اندامتان، به لوازم جانبی یا accessorie مخصوص خودتان هم نیاز دارید. طبیعی است که محتوای نامرتب و پراکنده، کپیشده و تکراری، پر از غلطهای املایی، قدیمی و بهروزنشده، بهعنوان محتوایی بهینه شناخته نمیشود و از اصالت و اعتبار خاصی برخوردار نیست. خیر، HTML یک زبان برنامهنویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری (markup language) است که برای توصیف و ساختاردهی محتوای متنی، تصاویر، پیوندها و دیگر المانهای وب استفاده میشود. CSS مخفف Cascading Style Sheets است، که به عنوان زبانی برای استایلدهی صفحات وب به کار میرود. این زبان از تگها، خاصیتها و مقادیر استفاده میکند تا به صفحات HTML شکل، ظاهر و زیبایی بیشتری ببخشد.
هنگام نوشتن یک متن سئوی خوب، تعدادی مراحل وجود دارد که باید طی کنید. در این جا به چند تا نکات حیاتی در سئوی بدنه محتوا اشاره خواهیم کرد. شما هر مقاله یا نوشته ای را که در سایت منتشر میکنید، براش یک عنوان مینویسید. با بهینه کردن و یا به اصطلاح سئو کردن آن میتوانید شانس خود را برای دیده شدن بیشتر کنید. برخی از کلمات تنها به یک صورت نوشته میشوند اما به اشتباه در میان افراد رواج دارد.
این ابزار کلمات کلیدی متشابهی را به شما پیشنهاد می دهد که از آنها می توانید در متن محتوا استفاده کنید. این ابزار بر خلاف بسیاری از ابزارهای معروف در این زمینه، از کلمات کلیدی فارسی نیز پشتیبانی می کند. هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. در این مقاله جذاب و حرفه ای در دسته بندی آموزش سئو سعی کردیم یک چک لیست عالی برای شما عزیزان تهیه کنیم. چک لیست جامع برای سئو محتوا یک ابزار ضروری برای تولیدکنندگان محتوا و کسانی که می خواهند محتوای بهینه برای سایت خود تولید کنند می باشد. چنانچه هر گونه سوالی در مورد دوره آموزش html css دارید، در بخش دیدگاهها در همین صفحه مطرح نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت کنید.
تصاویر بدون alt text مناسب و نام های نامناسب می توانند رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، مجدداً از محتوای خود بازدید کنید و مطمئن شوید که به وبسایتهای مورد اعتماد دیگر لینک داده و بیوگرافی نویسنده به وضوح در همه صفحات نشان داده شده است. تعجب نکنید اما اکثر کاربران محتوای شما را نمی خوانند، آن را اسکن می کنند. داشتن زیرعنوان های معنی دار به آنها کمک می کند تا قسمت مورد نظر خود را سریعتر پیدا کنند. یک متن خوب سئو ، متنی است که با هدف جستجوی بازدیدکنندگان مطابقت داشته باشد.
مطالعه کتابها و مقالات مختلف به شما کمک میکند تا با سبکها و ساختارهای نوشتاری متنوعی آشنا شوید و دایره واژگانتان را گسترش دهید. برای شروع میتوانید مقاله چگونه یک نویسندهی خوب شویم را بخوانید و سپس به مطالعه کتابهایی بپردازید که به سلیقه و علاقه شما جور در میآیند. از نقطه، ویرگول، علامت سؤال، علامت تعجب و … بهصورت صحیح استفاده شود. شما برای ویرایش متن مقاله و پیداکردن غلطهای املایی میتوانید از افزونه پاکنویس استفاده کنید. از دیگر موارد ریز اما بسیار مهم اصول تولید محتوای متنی، تکرار کلمه کلیدی در 30 کلمهی ابتدایی جمله است. پاراگراف اول از نظر گوگل اهمیت بالایی دارد و باید حتما کلمه کلیدی در ابتدای جمله 1 الی 2 مرتبه تکرار شود.
استراتژی که در نهایت باعث «اشباع متن از کلمه کلیدی» (Keyword Stuffing) میشد و امروز گوگل وبسایتها را بهخاطر آن جریمه میکند. پس این واقعیت را بپذیرید که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در صفحه قرار نیست رتبه بالاتری در صفحه نتایج به شما بدهد. کار تولید و بهینهسازی محتوا بر اساس اصول سئو را بهتر است با استفاده از همین کلمات و عبارات شروع کنید. شما با روشهای نوشتن برای سئو سایت آشنا شده اید، این روشها برای تدوین محتوا سئو شده کاربردی هستند. شما میتوانید با استفاده از آنها به بهبود سئو سایت خود کمک کنید و مخاطبان بیشتری را به سایت جذب کنید. البته، با رعایت اصول سئو در محتوا میتوانید متنی جذاب و خواندنی برای کاربران و متنی متناسب با اصول موتورهای جستجو تهیه کنید.
برای مثال یک محتوای 2000 کلمه باید 15 مرتبه کلمه کلیدی تکرار شود و یک محتوای 3000 کلمهای بهتر است بین 15 الی 20 مرتبه در محتوا قرار گیرد. جدول زیر، دیدگاه کاملی از آنچه باید برای تولید محتوای سئو شده انجام دهید، به شما نشان میدهد. توضیحات متا یا همان متادیسکریپشن (Meta description) نیز بخشی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود درست زیر عنوان ظاهر می شود. توضیحات متا، باید توضیح مختصری از متن شما باشد یعنی مخاطب با خواندن آن متوجه شود موضوع صفحه شما در چه موردی است. مزیت پلنر گوگل ( Keyword Planner) این است که مجموعه ای از ایده های جایگزین کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی را هم به ما ارائه می کند. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا تنوع کلمه کلیدی شما واقعاً بیشترین جستجو را داشته است یا خیر و اگر چنین نیست، به یکی دیگر تغییر دهید و کلمه بهتری انتخاب کنید.
این جمعآوری اطلاعات میتواند به صورت خواندن کتاب، تحقیقات مستقیم از شخص کارفرما و یا جستوجوی اینترنتی باشد. تصویر بالا، فقط بخشی از پیشنهاداتی است که این ابزار در اختیار شما قرار میدهد. البته این ابزار در زبان فارسی خیلی کاربردی ندارد اما هدف در اینجا ایدهپردازی است و Answer The Public به شما کمک میکند ایدههای جدید پیدا کنید. در بالا یک اسکرین شات از سرچ کنسول سایت است که موقعیت رتبه بندی یکی از پست های قدیمی ما را نشان می دهد که در حال افت بود تا زمانی که محتوا را آپدیت کردم و دوباره رشد کرد و رتبه خوبی گرفت. بروزرسانی و آپدیت زمان زیادی از ما نمی گیرد و لازم نیست خیلی وقت و انرژی صرف کنیم ولی تاثیر آن به اندازه انتشار یک مقاله خوب برای سایت ماست. همچنین، میتوانید برای ترغیب بیشتر ساخت لینک، به انجام کارهای تبلیغاتی مانند انجام مصاحبه برای پیونددهی پست وبلاگ خود استفاده کنید.
در این جا به چندین نکته در رابطه با سئوی عنوان از اصول سئوی محتوا اشاره میکنیم. مهمتر از اینها، اگر شما میخواهید درراه رسیدن به کارشناس سئو و تولید محتوا قدم بردارید، حتماً باید با این ترفندها آشنا باشید. رعایت این موضوع برای انتقال درست مفاهیم اهمیت زیادی دارد؛ چرا که ممکن است باعث برداشت متفاوت خواننده از متن نوشته شده شود. بهترین راه برای شناخت و آشنایی با کلمات این چنینی، مطالعه کتابهای مختلف و افزایش دایره لغات میباشد. اولین و مهمترین کار برای یک نویسنده، بهدست آوردن اطلاعات کافی درباره موضوع مورد نظر است.
البته به سادگی هم نمیتوان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. در جملات ممکن است برای انتقال مفاهیمی که به مکث خواننده نیاز است اما در عین حال به کلمات قبلی نیز وابستگی دارد، از ویرگول «،» استفاده میشود. البته دقت کنید که از هکسره در مقالات و محتواها با لحن خودمانی و گفتاری استفاده میشود. یک راه حل کلی برای تشخیص این موضوع وجود دارد که با استفاده از آن تشخیص استفاده یا عدم استفاده از هکسره کاملا مشخص میشود.
بعضی از جملات از یکدیگر مستقل هستند اما در عین حال وابستگی نیز دارند. این کار را میتوانید برای هرکدام از عبارات پیشنهادی گوگل تکرار و جستجوهای مرتبط بیشتری را پیدا کنید. البته بعضی از این منابع بیشتر برای زبان انگلیسی کاربرد دارند اما برای ایده گرفتن مناسباند. یک راه دیگر برای محک زدن و بررسی محتواهای خودمان در برابر رقبا، بررسی آن از لحاظ طول محتوا است. شما می توانید از میانگین تعداد کلمات محتوای رقیب به عنوان شاخصی برای اینکه چقدر نوشته آنها کامل است استفاده کنید.
بله فیچر اسنیپت یک متن برجسته است که در موقعیت “صفر” نتایج ارگانیک ظاهر می شود و در مقایسه با لیست های معمولی، CTR بالاتری دارد. محتوا همچنان یکی از اصلیترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل در صفحات جستجو است. دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمهای و تکرار چندبارهی یک کلمه کلیدی در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. برای کسب رتبه در گوگل باید محتوای با کیفیت (ساخته شده برای مردم) تولید کنید و آن را طبق اصول سئوی محتوا بهینه سازی کنید. سئوی محتوای متنی میتواند به شما کمک کند تا پساز جذب مخاطب، آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید. در موقعیتی که افراد بهدنبال محصولات یا خدمات مرتبط با کسبوکار شما هستند، محتوای بهینهشده و برتر شما میتواند آنها را به وبسایتتان هدایت کند.
اگه فقط بخوای برای طولانی کردن متن چیزی اضافه کنی، احتمالاً تأثیر منفی داره. فرض کن دنبال یه موضوع تخصصی مثل "راههای بهبود تمرکز" هستی و وارد سایتی میشی که فقط یه توضیح کوتاه درباره چند تا روش داده. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.
عبارتهای مثل «دیجیکالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونههای کلمات کلیدی ناوبری هستند. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. با شناسایی این الگوها در محتواهای برتر، می توانید محتوای صفحه وب خود را مطابق با هدف جستجوی کاربر طراحی کنید. پست های وبلاگ پست هایی هستند که مطالب آموزنده ای را درمورد کسب و کار به خصوص به مخاطب ارائه می دهند.
وقتی مقاله طولانی و پرمغزه، مخاطب بیشتر وقت میذاره و دونهدونه بخشها رو میخونه. این افزایش زمان حضور به موتورهای جستجو سیگنال میده که مقاله جذاب و به درد بخوره. از طرف دیگه، اگه متن جذاب و روان باشه، کاربر حتی بعد از خوندن مقاله ممکنه بخشهای دیگه سایت رو هم ببینه. این یعنی نهتنها رتبه بهتری میگیری، بلکه کاربر تبدیل به یه مخاطب وفادار میشه. کاربران زمانی کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو میکنند که بهدنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونههایی از این نوع کلماتاند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری