بهینه سازی سایت برای Paid Traffic Conversion

نحوه بهبود نرخ تبدیل در وب‌سایت‌ها به چه صورت است؟ بست‌مارکتر

اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، احتمالا بعد از افزایش بازدید کنندگان سایت با حجم زیادی از سبدهای خرید رها شده (خرید هایی که هزینه آنها پرداخت نشده) روبرو می‌شوید. خیلی از کاربران شما بعد از انتخاب محصولات، تا مرحله پرداخت محصول هم جلو می‌روند اما ناگهان از سایت خارج می‌شوند. در این بخش بهترین ابزارهای آنلاین بررسی ترافیک سایت را معرفی می‌کنیم. این ابزارها به صورت رایگان و پولی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن را از بقیه ابزارها متمایز می‌کنند. شما زمانی می‌توانید در جذب مخاطب و افزایش بازدید موفق باشید که ارتباط خوبی با کاربران اینترنتی، به‌خصوص مخاطبین خود برقرار کنید. از طرفی، طبق گزارشی که شرکت سیسکو منتشر کرده، ۸۲ درصد از ترافیک در سال ۲۰۲۲ مربوط به بازدید از ویدیوها بوده است.

با بهینه‌سازی سرعت سایت، کاربران بدون مشکل در سایت شما حرکت می‌کنند و این موضوع، موجب افزایش ترافیک برای سایت شما می‌شود. با بررسی دو هفته یکبار الکسا به طور منظم و خودکار، زمان بارگذاری سایت خود را بررسی کنید. با وارد کردن آدرس سایت خود در این وب‌سایت، می‌توانید مشکلات موجود را شناسایی کرده و سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. در این بخش به چند استراتژی بازاریابی برای بهینه سازی نرخ تبدیل اشاره می کنیم که می‌تونین اونها رو امتحان کنین. فراخوان عمل ها یا CTA ها در وب سایت شما، باید بزرگ، قابل مشاهده و قانع کننده باشند.

به درصدی از کاربران گفته می‌شود که اقدام خاصی مانند خرید، عضویت، یا تکمیل فرم را انجام می‌دهند. اگر به مطالعه درباره UX علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «چک لیست UX سایت‌های فروشگاهی در سال 2021» به قلم همکار خوبمان شیما را مطالعه کنید. نکته مهم اینه که به دنبال راهی باشین که اصطکاک موجود در فرآیند فروشتون رو کم کنه. شما می‌تونین از انواع مختلف بنر پاپ آپ استفاده کنین که به نوع پیشنهادتون بستگی داره. به گزارش هاب اسپات، بنرهای slide-in box در بخش بلاگ 192 درصد نرخ کلیک و 27 درصد ثبت نام یا ارسال اطلاعات بیشتری نسبت به یک CTA معمولی در انتهای بلاگ پست داشتن.

انتشار پست ها یا استوری‌های حاوی لینک سایت، کد تخفیف، هدیه و… روش‌های جذابی برای بهره‌گیری از اینفلوئنسرها هستند. شما می‌توانید با انتخاب درست پلتفرم یا شبکه اجتماعی و اینفلوئنسرهای محبوب و مرتبط با حیطه فعالیت سایت خود، از آنها بخواهید برند، محصولات، خدمات، رویدادها و… را به فالوئرهای خود معرفی کنند. با برگزاری لایوهای منظم در یوتیوب، اینستاگرام، IGTV و… می‌توانید بدون هزینه اضافی برای برند خود تبلیغ کنید. مثلا ما در آکادمی سئو سفینه با برگزاری لایوهای آموزشی سئو در یوتیوب ارتباط خود را با مخاطبین حفظ می‌کنیم. در انتخاب سایت‌های معتبر برای لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک حتما به فاکتورهایی مثل اعتبار دامنه سایت، تعداد لینک‌ها، سن دامنه، اسپم نبودن و… دقت کنید.

یک کارشناس می تواند همزمان با چندین مصرف کننده صحبت کند، بر خلاف مراکز تماس که در آنها یک فرد می تواند همزمان فقط یک مشتری را اداره کند. در فرآیند بالا، من مدیر سایت را به هدفش‌اش، که دریافت اطلاعات ارتباطی‌ام بود، رساندم و تبدیل شدم. برای تبلیغات پولی مستقیم می‌توانید از تبلیغات کلیکی PPC (Pay Per Click)، تبلیغات نمایشی PPI (Pay Per Impression)، تبلیغات مدت‌دار و… استفاده کنید. از طرف دیگر ممکن است که یک سری تنظیمات جغرافیایی یا زمانی را برای کمپین انتخاب کرده باشید که با جامعه هدف شما در تضاد است. برای همین دوباره به این قسمت هم سر بزنید و موشکافانه بخش تنظیمات را بررسی کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید. ایمیل خود را برای ما وارد کنید تا از مشاورین ما برای شروع پروژه و چگونگی آن بهره مند شوید . برای آشنایی با انواع تبلیغات گوگل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع تبلیغات گوگل را مطالعه کنید. هر چه کد و فایل‌های بیشتری روی صفحه خود داشته باشید، بارگذاری آن زمان بیشتری می‌برد. برای افزایش اطلاعات و دانش خود در این زمینه بهتر است آموزش ga4 را فراموش نکنید. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین.

این لینک‌ها به علت خطای 404 معمولاً ارزش کمی برای وب‌سایت‌های رقبا دارند. حالا با مرتب سازی نتایج بر اساس دامنه‌ها، می‌توانید لینک‌هایی را که به یکی از صفحات خاص وب‌سایت رقبا اشاره داده‌اند، شناسایی کنید. این تعداد دامنه‌های ارجاع دهنده می‌تواند به عنوان معیاری موثر در تصمیم‌گیری برای ایجاد بک‌لینک‌ها به کار رود. حتما این سوال برای شما پیش آمده است که چطور بهترین صفحه رقبا را شناسایی کنیم؟ این موضوع اصلا کار سختی نیست و شما با ابزار SEMrush Organic Research tool به راحتی می‌توانید، این کار را انجام دهید. برای انجام این‌کار کافی است تا URL هر کدام از رقبا را در اختیار SEMrush قرار دهید تا این ابزار ترافیک ارگانیک آن وب‌سایت را به شما نشان دهد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید از تب Pages می‌توانید، صفحات سایت رقیب را بر اساس ترافیک مرتب کنید و ببینید که کدام صفحه برای کاربران جذاب‌تر بوده است.

البته اگر در حوزه سئو صفر کیلومتر هستید و فرصت شرکت در دوره سئو را ندارید، حتما در هنگام راه‌اندازی سایتتان از یک مشاور سئو کمک بگیرید. در غیر این صورت حتما کارهای اشتباهی انجام می‌دهید که به سئو سایتتان آسیب می‌رساند و مجبور هستید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید. کاربران اینترنتی به محتوای تصویری مثل عکس و ویدیو علاقه زیادی دارند. خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای محتوای متنی آموزشی، از طریق تماشای ویدیو چیزی را یاد بگیرند. یافتن کیوردهای ترند و استفاده از آنها در محتویات برگه های سایت باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر می‌شود.

شما می توانید به کمک تبلیغات حمایت شده، میزان بازدید و ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید. بسیار مهم است که هنگام استفاده کردن از تبلیغات پولی، مطالب متقاعدکننده ای را ایجاد کنید. شما می توانید این کار را از طریق نسخه های تبلیغاتی مختلف، استفاده کردن از کلمات کلیدی و ارائه دادن یک CTA(فراخوان عمل) متقاعد کننده انجام دهید. با استفاده از بهینه‌سازی نرخ تبدیل، مشتریان بیشتری را از همان مقدار مصرف ترافیک دریافت خواهید کرد و هزینه‌های جذب به ازای هر مشتری کاهش پیدا می­‌کند. ممکن است در فروشگاه خرده‌فروشی، بخواهیم افراد بیشتری را ببینیم که فروشگاه را رصد می‌کنند، خرید هم انجام دهند. ما می‌توانیم از بهینه‌سازی نرخ تبدیل استفاده کنیم تا بفهمیم چرا آنها خرید نمی‌کنند.

نرخ تبدیل (Conversion Rate) یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین است که به ما این امکان را می‌دهد تا عملکرد سرمایه‌گذاری‌های خود را در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی ارزیابی کنیم. بنابراین، یک دیجیتال مارکتر باید درک عمیقی از مفاهیم بازاریابی و فروش داشته باشد تا بتواند به بهینه‌سازی نرخ تبدیل بپردازد. این هدف با ترکیب ابزارهای مختلف مانند سئو و بهینه‌سازی، تولید محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قابل دستیابی است. سرعت بارگذاری سایت یکی از نکات کلیدی برای بهبود نرخ تبدیل وب‌سایت‌ها است. کاربران معمولاً بیش از چند ثانیه منتظر بارگذاری صفحات نمی‌مانند، بنابراین بهبود سرعت سایت می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و باعث افزایش نرخ تبدیل شود. برای این کار، می‌توانید از روش‌هایی مانند فشرده‌سازی تصاویر استفاده کنید.

بسیاری از وبمستران برای اینکه مخاطبان‌شان را به سمت یک اقدام راهنمایی کنند، فقط به "لندینگ پیج" ها توجه می‌کنند و به پست های وبلاگ اهمیت نمی‌دهند. مطمئن باشید اگر مقالات با کیفیتی را در اختیار مخاطبان سایت‌تان قرار دهید، نرخ تبدیل خوبی از آنها دریافت می‌کنید. چون در متن مقاله، خیلی راحت می‌توانید اعتماد مخاطب را در قالب یک لحن صمیمانه و دوستانه جلب کنید. هر مدیر سایت یا بازاریاب دیجیتال، از جذب مخاطب به صفحات سایت‌اش، یک یا چند هدف خاص دارد. این ابزار بررسی ترافیک ارگانیک داشبوردی غنی از داده با نمودارها و جداول متعدد دارد که به طور پیش فرض، این داشبورد اطلاعاتی در مورد دامنه پروژه نشان می‌دهد.

جریان سرنخ‌ها پاپ آپ هایی با پتانسیل تبدیل بالا هستن که برای جلب توجه بازدیدکننده و ارائه پیشنهادات ارزشمند استفاده میشن. برای مثال برای فروشگاه خرده‌فروشی مد نظر ما، نرخ تبدیل 20٪ به این معنی است که از هر 5 نفری که به فروشگاه می‌آیند، 1 نفر چیزی می‌خرد. به معنای دیگر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرآیند سیستماتیک افزایش درصد بازدیدکنندگانی است که اقدام مورد نظر را انجام می‌دهند. هاتجر یکی از ابزارهای کاربردی برای مشاهده رفتار کاربران در سایت است. این ابزار نقشه‌های حرارتی (Heatmap) و ضبط رفتار کاربران را ارائه می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که کاربران چگونه با سایت شما تعامل دارند.

در نهایت، برای محاسبه سرنخِ هدف، باید تعداد مشتریان جدیدتون رو بر نرخ درصدی تبدیل سرنخ به مشتری (که حاصل تقسیم تعداد کل سرنخ ها بر تعداد کل مشتریان هستش) تقسیم کنین. لندینگ پیج‌ها اساسا برای این طراحی شدن که کاربر یک عملی رو انجام بده. مثلا لندینگ پیج مربوط به یک رویداد می‌تونه از طریق اضافه کردن ویدیویی از رویداد برگزار شده در سال گذشته بهینه سازی بشه. علاوه بر اینکه از بلاگ می‌تونین برای انتشار محتوای جذاب و کمک کننده در خصوص صنعتتون استفاده کنین، بلاگ با استفاده از CRO میتونه خوانندگانتون رو به سرنخ‌های خیلی خوبی تبدیل کنه. علاوه بر اینکه اولین تاثیر رو روی بازدیدکننده‌ها میذارن، این صفحات شانسی برای نگهداری این بازدیدکننده‌ها و راهنمایی اونها برای استفاده بیشتر از وب سایت رو در اختیارتون قرار میدن.

در طرف دیگر روش‌های پرداخت مختلف مانند پرداخت آنلاین، پرداخت درب خانه و پرداخت با کارت شتابی یا رمزارز هم می‌تواند باعث تمایل بیشتر مشتریان برای خرید محصول شود. بنیان نرخ تبدیل و افزایش نرخ تبدیل بر روی اقدام کاربر به عملی مانند خرید یا ثبت‌نام، بسته شده است. پس با گذاشتن دکمه اقدام به عمل (CTA) غیراستاندارد و نامناسب فرصت افزایش نرخ تبدیل را از دست ندهید! کلمات مورد استفاده برای دعوت مخاطبان، نوع دکمه، رنگ آن و چند فاکتور دیگر برای طراحی دکمه اقدام به عمل اهمیت دارند که باید به تمامی آن‌ها توجه کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل به افزایش تبدیل مخاطبان به مشتریان‌تان کمک خواهد کرد.

برای نشان دادن تخصص موضوعی خود، محتوای پشتیبانی ‌کننده یک راهکار موثر است. در این رویکرد، یک صفحه اصلی یا Pillar Page ایجاد می‌شود که به یک موضوع کلی پرداخته و محتواهای خوشه‌ای یا Cluster Content به آن متصل می‌شوند. این محتواهای خوشه‌ای به جزئیات موضوع می‌پردازند و به گوگل و کاربران نشان می‌دهند که شما در زمینه مورد نظر تخصص دارید. استفاده از تبلیغات گوگل، به‌عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی موثر، می‌تواند به افزایش ترافیک وب‌سایت شما کمک کند. با استفاده از گوگل ادز، می‌توانید تبلیغات خود را به کاربرانی که به محتوای سایت شما علاقه‌مند هستند، نمایش دهید و ترافیک سایت خود را به کمک این روش افزایش دهید.

به همین دلیل، بهینه‌سازی نرخ تبدیل یا Conversion Rate Optimization (CRO) از جمله موضوعات اساسی است که برای دستیابی به موفقیت پایدار باید به آن توجه کرد. با این حال، Fathom روشی را برای دور زدن مسدودکننده‌های تبلیغات ارائه داده که به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های ترافیک خود را مشاهده کنید؛ در حالی که از حریم خصوصی بازدیدکنندگان خود محافظت کنید. داده‌هایی که Fathom در مورد بازدیدکنندگان، بازدیدها، میانگین زمان حضور در سایت، نرخ پرش، تکمیل رویدادها و سایر معیارها نشان می‌دهد فوق‌العاده دقیق است. مرحله بعد شما باید توجه خود را بر روی تولید محتواهای جدید قرار دهید. اما چه محتوایی؟ انجام محتواهای کورکورانه یکی از اشتباهات رایجی است که در سئو سایت اتفاق می‌افتد.

محتوای باکیفیت و جذاب با CTA خلاقانه روش بسیار خوبی برای ترغیب مخاطب به عضویت در خبرنامه یا دراختیار گذاشتن ایمیل است. باید در نظر داشت که در صورتی که محتوای شما توسط سایت‌های دیگر به عنوان ارزشمند تلقی شود و به صورت طبیعی لینک‌ دهی شود، این لینک‌ها به عنوان لینک‌های سردبیری شناخته می‌شوند. به همین دلیل، ترویج محتوای ارزشمند بین سردبیران و ناشران با استفاده از روابط عمومی دیجیتال (Digital PR) می‌تواند به شما در گرفتن لینک‌های معتبر و با کیفیت کمک کند. بهتر است بعد از شروع کمپین تبلیغاتی، به صورت مداوم عملکرد آن را مانیتور کرده و بهبود آن را در نظر بگیرید. باید به تحلیل نتایج تبلیغاتی خود توجه کنید و در صورت لزوم، تغییرات لازم را در کمپین‌های تبلیغاتی خود اعمال کنید. مثلاً در طراحی سایت بازرگانی رنگ سبز برای دکمه خرید می تواند حس اعتماد را القا کند و کاربر را بیشتر ترغیب به خرید می کند.

طراحی سایت، مثل یک نقاشی است که می تواند تصویر کلی کسب و کار شما را برای مشتریان ترسیم کند. هر بخش از سایت از سرعت بارگذاری گرفته تا ظاهر و نحوه دسترسی به اطلاعات می تواند تاثیر بزرگی بر روی تصمیمات کاربران بگذارد. نرخ تبدیل یعنی چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما کاری را که می خواهید انجام می دهند، مثل خرید کردن، ثبت نام یا حتی کلیک روی یک دکمه. مثلا اگر 100 نفر وارد سایت شما شوند و 5 نفرشان خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد است. حالا چرا این موضوع مهم است؟ چون حتی اگر کلی بازدیدکننده داشته باشید ولی کسی خرید نکند یا اقدامی انجام ندهد، انگار سایت شما کارایی لازم را ندارد. از طرفی وقتی نرخ تبدیل بالاتر برود، درآمد شما هم بیشتر می شود، بدون این که لازم باشد هزینه تبلیغات را افزایش دهید.

چاره کار در این است که محدودیت هزینه هر کلیک را بردارید یا اینکه محدودیت بالاتری برایش در نظر بگیرید؛ مثلا به جای 0.50 لیر، 0.75 لیر بگذارید. بازیکنان بزرگ در خرید آنلاین، مبالغ زیادی را صرف تحقیق برای درک روانشناسی مصرف کننده می کنند. مطالعات نشان می دهند که چرا مصرف کنندگان عاشق گفتگوی زنده بوده و نحوه استفاده از آن برای تصمیم گیری در خرید چگونه است. اگر این لندینگ پیج برای به اشتراک گذاری منابع رایگان با بازدیدکننده‌ها طراحی شده، می‌تونین پیش نمایشی از محتوای اون منبع رو به نمایش بذارین تا بازدیدکننده ها به دانلود ترغیب بشن. اضافه کردن دکمه فراخوان به عمل یا CTA در سراسر یک مقاله یا دعوت از خوانندگان به وارد کردن ایمیلشون و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص یک موضوع از جمله اقداماتیه که میشه انجام داد. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاست‌ها و شرایط استفاده از محصولات است.

فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل شامل درک و شناسایی اینکه چگونه کاربران از طریق سایت شما یک هدف مشخص را انجام می دهند و یا از بازدید سایت شما صرف نظر می کنند. برای دستیابی به نرخ تبدیل بهتر، لازم است نکات کلیدی برای بهبود نرخ تبدیل در وب‌سایت‌ها را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا با بهینه‌سازی تجربه کاربری و ارائه خدمات و پیشنهادات جذاب، کاربران را به انجام اقداماتی که به دنبال آن هستید ترغیب کنید. آمار نشان می‌دهد که بسیاری از افراد امروزه به محتوای ویدیویی علاقه دارند. ویدیوها باعث می‌شوند که کاربران بیشتری زمان در وب‌سایت شما بگذرانند.

بهینه‌سازی تصاویر فقط برای تصاویر موجود نیست، بلکه هنگام افزودن تصاویر جدید نیز باید به آنها توجه شود. هاستینگ وب سایت، می‌تواند ارزان و اشتراکی و یا سرورهای اختصاصی با هزینه‌های سنگین باشد. من از اصطلاح «الک کردن» برای حذف یا اضافه کردن کلمات کلیدی در کمپین استفاده می‌کنم. راستی از منفی کردن کلمات یا عبارات هم غافل نشوید تا از ورود ترافیک نامرتبط جلوگیری شود. یکی از سریع ترین راه‌ ها برای ترک کردن سایت، پر کردن فرم‌ های طولانی و پیچیده است. مثلاً در طراحی سایت آموزشی باید فرم‌ ها را طوری طراحی کنید که پر کردن آن‌ ها برای کاربر راحت و سریع باشد.

الگوریتم گوگل، هنگام تعیین کردن محل قرار دادن یک وب سایت در لیست رتبه بندی ها، چندین عامل را در نظر می گیرد که کمیت و کیفیت بک لینک ها از جمله مهم ترین عوامل می باشند. هر چه لینک های بیشتری از منابع معتبر و مرتبط با سایت خود داشته باشید، اعتبار دامنه ( DA ) شما بالاتر خواهد رفت. با رشد اعتبار دامین، ترافیک طبیعی و ترافیکی که لینک هایتان به وجود می آورند نیز به نسبت افزایش می یابند. این تجربه کاربری وحشتناک نتیجه یک استراتژی ضعیف یا فقدان استراتژی است که مشتریان و کاربران خود را سردرگم می­‌کند در حالی که توانسته آنها را به وب­ سایت خود بکشاند. تصاویر و ویدئوهای باکیفیت و مرتبط با محتوا، می‌توانند کاربران را به ماندن در سایت و در نهایت انجام اقدامات مورد نظر شما ترغیب کنند.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که در موقعیت 11 رتبه‌بندی می‌شوید، پست وبلاگ را بهینه کرده تا سعی کنید آن را به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنید. این ابزار، بهترین ابزارهای بررسی ترافیک سایت رایگان است که کمک می‌کند تا ببینید کدام صفحات ایندکس شده‌اند و آیا خطایی وجود دارد یا خیر. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین ابزارهای بررسی ترافیک سایت رایگان و پولی را به شما معرفی می‌کنیم. بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت برای موتورهای جستجوی گوگل از جمله مهمترین استراتژی سئو است. بهینه‌ سازان وب باید توانایی ارائه تخصص خود در زمینه‌های مختلف را داشته باشند تا بتوانند در رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو بهترین عملکرد را ارائه دهند.

مشتریان معتقد هستند که با استفاده از چت وبسایت سوالات آن ها سریع‌تر پاسخ داده شده است و بهره وری از گفتگوی زنده به عنوان یک روش ارتباطی، عالی و بی دردسر است. قواعد معمول بازاریابی درونگرا اینجا هم کارآمده، بنابراین شما به کپی خوب، تصاویر و المان‌های گرافیکی درگیرکننده و پیشنهادی متقاعد کننده نیاز دارین تا کمپین ریتارگتینگتون عملکرد خوبی داشته باشه. انتشار مقالات در بلاگ فرصت‌های خیلی خوبی رو برای بهبود تبدیل در اختیارتون قرار میده. برای مثال، بخش اعظمی از بازدیدهای ماهیانه بلاگ و سرنخ‌های هاب اسپات از مقالاتی میاد که از زمان انتشارشون بیشتر از 1 ماه گذشته. شما می‌تونین بات‌های چت رو طوری تنظیم کنین تا مثلا اگر کاربری بیشتر از 1 دقیقه در صفحه حضور داشت، پیشنهاد پشتیبانی و پاسخ به سوالاتش رو ارائه بدین. از طرف دیگه، وقتی بازدیدکننده مشتاق کارهایی مثل مشاهده صفحه قیمت رو انجام میده، نوتیفیکشن مربوطبه برای کارشناسانتون ارسال میشه.

بررسی کنید که افزونه‌های شما چقدر زمان می‌برند تا پردازش شوند و از این طریق، افزونه‌های مشکل ساز و مخرب را شناسایی کنید. طبق توصیه گوگل، باید هدف شما در سرعت بارگذاری صفحات زیر 3 ثانیه باشد. سرعت سایت خودتان را با رقبا مقایسه کنید تا متوجه شوید که سایت شما چقدر نیاز به افزایش سرعت دارد. این یک مثال ساده از نحوه انتخاب کلیدی برای کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز بود. بنابراین همیشه هنگام انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادز، به هدفتان نگاه کنید و کلمات را انتخاب کنید.

یکی دیگر از راه‌های کاهش منابع سایت به منظور بارگذاری بهتر و سریع‌تر سایت، فشرده‌سازی است. در بخش امتیاز کیفی تبلیغ یا Quality Score، گزینه‌های Landing Page Experience، Ad Relevancy و Exp. این سه بخش شامل امتیازهای 0 تا 10 هستند که به شما می‌گویند هر کلمه کلیدی انتخابی‌تان، چه نمره‌ای گرفته. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، کلمات کلیدی تبلیغ ما، امتیاز 10 از 10 را در هر 3 بخش گرفته‌اند. علاوه بر این، گفتگوی زنده یک روش ارتباطی ارزان‌تر نسبت به مراکز تماس ارائه می دهد.

مشتریانی که از چت آنلاین استفاده می کنند به دلیل تجربه ایجاد شده با روش مستقیم و مؤثر که شامل تماس نزدیک است، سه برابر بیشتر احتمال خرید محصولات را دارند و افزایش نرخ تبدیل درصد بالاتری خواهد داشت. وقتی صحبت از پشتیبانی درجه یک از مشتری می شود، چت زنده ابزاری ضروری است که باید جزو امکانات خود داشته باشید. به این ترتیب خواهید توانست با ارائه راه حل های سریع برای سؤالات مشتریان، افزایش نرخ تبدیل با نرم افزار چت آنلاین و در نتیجه افزایش درآمد را تجربه کنید. مطالعات نشان داده است كه افزایش نرخ تبدیل با استفاده از نرم افزار چت حدود 30٪ است. وب سایت شرکت شما، رابط اصلی ای است که از طریق آن، مشتریان با شرکتتان تعامل داشته و از بسیاری جهات، نمایانگر برند شما است. پس بهینه سازی ترافیک و نرخ تبدیل های معمولی، نه تنها برای انتقال دادن ارزش برندتان به مشتریانتان، بلکه برای افزایش قابل توجه میزان نرخ های تبدیل فروش نیز، مهم است.

اگر از هاستینگ اشتراکی استفاده می‌کنید، برای بهینه سازی سرعت سایت، به فکر ارتقاء هاستینگ به سرور اختصاصی مجازی (VPS) باشید. بنابراین کاهش مقدار کدهای HTML، CSS، JavaScript می‌تواند سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش دهد. استفاده از شتاب دهنده صفحات موبایل (AMP) برای به حداقل رساندن کدهای HTML و CSS را فراموش نکنید تا سایت سریع‌تر بارگذاری شود. راه دیگر آن است که مجدداً روی کدهای خود کار کنید تا تعداد فایل‌ها و پردازش‌ها را به حداقل برسانید. کش سایت7، داده‌هایی که کاربر برای اولین بار از صفحه سایت بازدید می‌کند را به طور موقت ذخیره می‌کند. ذخیره کردن داده‌ها، این امکان را فراهم می‌کند تا نیاز نباشد هربار که کاربر از صفحه سایت بازدید می‌کند، داده‌ها دوباره بارگذاری شوند.

هر چقدر ترافیک سایت شما بالاتر باشد، به معنی این است که کاربران بیشتری از صفحات آن بازدید می‌کنند. بازدید بیشتر هم مساوی است با افزایش محبوبیت برند و همچنین بالا رفتن درآمد شما از طریق فروش مستقیم یا تبلیغات. تولید انواع مختلفی از محتوا به شما کمک می‌کند تا تنوع را در وب‌سایت خود ایجاد کنید و ترافیک بیشتری جذب کنید. از محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و … استفاده کنید تا نیازهای مخاطبان متنوع‌تری را پوشش دهید. یکی از ابزارهای مفید برای انجام این کار، SEMrush Backlink Analyzer است. با وارد کردن دامنه وب‌سایت رقبا و انتخاب زبانه Indexed Pages، می‌توانید لینک‌های شکسته موجود در وب‌سایت آنها را پیدا کنید.

طراحی سایت درست می تواند تجربه کاربری را بهبود دهد و در نهایت باعث افزایش نرخ تبدیل شما شود. حالا شاید بپرسید نرخ تبدیل چیست؟ ساده بگویم، نرخ تبدیل یعنی تعداد کسانی که بعد از بازدید از سایت شما اقدام به خرید یا ثبت نام می کنند. برای اینکه این نرخ را بالا ببرید، باید سایت شما جذاب، ساده و راحت برای استفاده باشد. در ادامه با نکات کلیدی طراحی سایت که می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد آشنا می شویم. در واقع هدف شما از بازاریابی برای برندتان باید این باشد که نرخ تبدیل مخاطبان خود را بهینه کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای تحلیل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل است که به‌راحتی و به‌صورت رایگان در دسترس است.

مثلا میتونین نسخه‌های مختلفی از کپی، پیشنهادات محتوایی، تصاویر، فرم‌های پرسش و صفحات وب رو امتحان کنین تا ببینین مخاطبین هدف و سرنخ‌ها چه واکنشی نشون میدن. فرض کنیم وب سایتتون با بازدیدکننده در ماه، 100 سرنخ و 10 مشتری در هر ماه تولید می‌کنه. آخرین و یکی از مهمترین روش ها، این است که همیشه مراقب عملکرد وب سایتتان باشید. انجام دادن تست های شخصی و منظم در رابطه با ویژگی های وب سایتتان، برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی، بسیار مهم است. وب سایت ها باید برای پاسخگویی به تمایلات و عادات متغیر کاربران خود، تغییر کنند. بعد از سرعت پایین، ریسپانسیو نبودن سایت علاوه بر اینکه باعث کاهش نرخ تبدیل شما می‌شود، تا حد زیادی نرخ پرش سایت را زیاد می‌کند و در نتیجه سئوی سایت به مشکل می‌خورد.

SimilarWeb یک ابزار آنلاین برای بررسی آنلاین ترافیک سایت است که به شما یک نمای کلی از ترافیک رقیب شما و اینکه کدام کانال‌ها برای شما ارزشمندتر هستند را ارائه می‌دهد. به جای اینکه فقط ترافیک جستجو را ارائه دهد، گزارش‌های دقیقی از کل استراتژی ترافیک وب سایت دریافت خواهید کرد. پس از اینکه لینک سایت را از طریق ابزار بررسی کردید، تجزیه و تحلیل ترافیک کلی، از جمله گزارش کشور به کشور را به شما می‌دهد. بیش از ۵۰ درصد ترافیک سایت های اینترنتی مربوط به کاربران موبایل و دستگاه‌های هوشمند مثل تبلیت و… است. این آمار بالای بازدید به معنی اهمیت بسیار زیاد کاربران موبایلی و درنتیجه بهبود تجربه کاربری برای این افراد است. منظور از ترافیک سایت Website Traffic تعداد کاربرانی است که در یک بازه زمانی مشخص از یک سایت بازدید می‌کنند.

برای مثال، در یک سایت فروشگاهی، نرخ تبدیل به تعداد خریدهای نهایی کاربران از کل بازدیدهای انجام‌شده اشاره دارد. مطمئن باشید بدون اعتماد مشتری، نمی‌توانید کار خاصی برای بهینه سازی نرخ تبدل سایت‌تان انجام بدهید. این نرم‌افزار به شما اطلاعات دقیق در مورد بک لینک‌های وب‌سایت شما و رقبا را ارائه می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا محتوای موثر و محبوب برای جذب ترافیک ایجاد کنید. سایتی که به سرعت لود کردن صفحات دارد، کاربران را جذب می‌کند و از افت ترافیک جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال، فرض کنید که می‌خواهید محتوایی درباره بهترین هتل‌های کیش ایجاد کنید. گوگل با درک ارتباط عباراتی مانند “هتل ۵ ستاره”، “بهترین اقامتگاه‌های کیش” و “هتل‌های لوکس” می‌فهمد که محتوای شما درباره این موضوع است. احترام به این الگوریتم کمک می‌کند تا رتبه‌بندی بهتری در صفحه نتایج گوگل کسب کنید و در نتیجه، ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. در نهایت، باید به دقت این نکته را به خاطر داشته باشید که تنها افزایش ترافیک سایت، هدف نهایی شما نیست. برای رسیدن به این هدف، باید به محتوای سایت خود توجه کرده و آن را بهبود داده و با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتیکاربران سایت خود را افزایش دهید. برنامه CRO یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که کسب‌وکارها برای بهبود نرخ تبدیل وب‌سایت یا برنامه خود توسعه می‌دهند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری