برنامه نویسی گرافیکی با c++

برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟ تک دیک

فصل پنجم، تبدیلات هندسی دو و سه بعدی از قبیل انتقال، مقیاس‌گذاری، دوران، کشش و انعکاس را آموزش داده، به زبان #C پیاده‌سازی نموده است. فصل ششم دید و الگوریتم‌های برش را بیان کرده، به زبان #C پیاده‌سازی نموده است. فصل هفتم و هشتم به پردازش تصاویر دیجیتال پرداخته و الگوریتم‌های عملیات بر روی پردازش تصاویر دیجیتال را بیان کرده و با #C پیاده‌سازی نموده است. در پیوست ب، تئوری رنگ و مدل‌های رنگی آمده است و بالاخره در پیوست پ، مسائل متعددی با #C حل گردیده است. Java یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره و شیءگرا است که در بسیاری از حوزه‌ها کاربرد دارد. این زبان به دلیل پایداری و امنیت بالا، معمولاً برای توسعه اپلیکیشن‌های سازمانی و اندروید استفاده می‌شود.

برخی از IDEهای لینوکس مانند Geany تلاش می‌کنند تا جلوی گرافیکی را برای عملیات ساخت سنتی ارائه دهند. زبان برنامه نویسی C به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که در تعریف Structure، فیلد بیتی ایجاد کنیم. برای انجام این کار بعد از نام متغیر باید طول بیتی آن را هم مشخص کنیم. در کدهای زیر، روش تعریف بیت فیلد را درون ساختار struct  نمایش داده‌ایم. اغلب کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سیستم عامل مبتنی بر زبان C دارند. زبان‌های برنامه نویسی مانند ++C و Objective C و #C و حتی زبان برنامه‌نویسی «پایتون» (Python) و چندین زبان دیگر نیز به وسیله آن نوشته شده‌اند.

برای دسترسی و مقداردهی به اعضای درون Structure، ابتدا باید متغیری را برای آن ایجاد کنیم. برای ساختن متغیر با Structure، ابتدا باید کلمه کلیدی struct  را بنویسیم. در نهایت هم باید نامی را بنویسیم که برای متغیر در نظر گرفته‌ایم. با استفاده از متغیر Structure ساخته شده می‌توانیم به تمام اعضای درون struct  دسترسی داشته و مقدار آن‌ها را تغییر دهیم. قالب کلی برنامه‌های opengl در زبان برنامه‌نویسی c++ به‌صورت زیر است. امروزه کاربرد رایانه به ویژه گرافیک رایانه‌­ای روز‌به‌روز در حال توسعه است.

در حالت عادی برنامه‌نویسی گرافیکی سرعت و کیفیت قابل قبولی ندارد. این کتابخانه بدون هیچ مشکلی و بسیار ساده و آسان روی سیستم عامل‌های مختلف نصب می‌شود. در لینک زیر فایل آماده برنامه نویسی open GL با سی پلاس پلاس طراحی و آماده شده که می‌توانید مطالعه کنید. کتاب گرافیک رایانه‌ای با زبان برنامه‌نویسی #C شامل هشت فصل و سه پیوست است. در فصل سوم زبان #C و کلاس‌های گرافیک در آن به طور مختصر آموزش داده شده است. فصل چهارم به مبنای‌های خروجی از قبیل نقطه، خط، دایره، بیضی، چندضلعی و منحنی و الگوریتم‌ها ترسیم آن‌ها در گرافیک رایانه پراداخته است و الگوریتم‌های بیان شده را با #C پیاده‌سازی نموده است.

«بیت فیلد» (Bit Fields) به بسته‌بندی داده‌ها در Structure کمک می‌کنند. به طور خاص در زمان‌هایی که باید در مصرف حافظه یا فضای ذخیره‌سازی داده‌ها صرفه‌جویی کرد، استفاده از این تکنیک بسیار مفید است. دو مورد از رایج‌ترین مثال‌های این مسئله را در فهرست زیر بیان کرده‌ایم. متغیرهای struct  هم مانند متغیرهای معمولی هستند که با نوع‌های اصلی تعریف شد‌ه‌اند. یعنی اینکه تمام موارد نوشته شده در فهرست زیر را می‌توانیم انجام دهیم. برای انجام این کار - همین‌طور که در کد زیر نمایش داده‌ایم - می‌توان عناصر را به صورت مجزا برابر با یکدیگر قرار داد.

این زبان به دلیل سادگی و سرعت بالا، به سرعت مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. Swift به شما امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های کاربرپسند و پرسرعتی برای دستگاه‌های اپل ایجاد کنید. این زبان با ابزارهایی مانند Xcode ترکیب می‌شود تا فرآیند توسعه آسان‌تر و کارآمدتر شود. اگر هدف شما ورود به دنیای اپلیکیشن‌های موبایل برای iPhone و iPad است، Swift بهترین انتخاب خواهد بود. ++C با تمام قدرت و انعطاف‌پذیری خود، چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیز به همراه دارد که توسعه‌دهندگان بازی‌ها باید با آن‌ها مواجه شوند.

اگر به بازی‌سازی علاقه‌مند هستید، یادگیری این زبان‌ها می‌تواند مسیر شما را هموار کند. برای شروع آموزش سی شارپ می‌توانید از منابع متنوع موجود استفاده کنید. پیش‌نیاز آموزش opengl با c++ این است که در‌زمینه برنامه‌نویسی گرافیکی مهارت داشته باشید. این کتابخانه برای زبان‌های مختلفی مثل c#، جاوا، پایتون و غیره‌قابل استفاده است که ما در پست آموزش opengl با c++ این کتابخانه را در c++ بررسی می‌کنیم. یکی از مزایای بسیار مهم opengl این است که به برنامه‌نویسی گرافیکی سرعت و کیفیت بالایی می‌دهد.

از این رو، بازی‌سازان حرفه‌ای همچنان به ++C به‌عنوان ابزار اصلی خود اتکا دارند. آنچه ++C را از دیگر زبان‌ها متمایز می‌کند، توانایی آن در کنترل دقیق بر منابع سخت‌افزاری و امکان پیاده‌سازی بهینه سیستم‌های پیچیده است. با ظهور تکنولوژی‌های جدید مانند واقعیت مجازی و هوش مصنوعی، زبان ++C همچنان به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای توسعه بازی‌ها مطرح است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز جایگاه خود را حفظ کند. پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای مبتدیان است. این زبان به دلیل سینتکس ساده و خوانا، یادگیری را بسیار آسان می‌کند. Python کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ از توسعه وب و تحلیل داده‌ها گرفته تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.

این تابع برای آرگومان ورودی مختصات 2 نقطه را میگیرد و خطی به این دو نقطه متصل میکند, این خط ممکن است صاف تا مورب باشد, که بستگی به مختصات دو نقطه دارد. IDE همچنین برای اشکال زدایی، با استفاده از یک دیباگر یکپارچه، با پشتیبانی از تعیین نقاط شکست در ویرایشگر، ارائه بصری مراحل و غیره استفاده می‌شود. در این بخش از مطلب این مسئله را با کمک مثال مناسبی توضیح داد‌ایم. برای مقداردهی به Structure فقط کافی است که مقدار مربوط به تمام عناصر را درون آکولاد‌های باز و بسته قرار دهیم. با عضویت در خبرنامه، از آخرین تخفیف‌ها و اخبار پی استور مطلع شوید. لازم به ذکر است تفاوتی بین جابجایی محل x2,y1 و x1,y1 وجود ندارد.

در زبان c++ با به‌کار بردن فایل‌های شاخص می‌توان از توابع مربوط به کتابخانه‌های GL, GLU, GLUT, GLEW استفاده کرد. در زیر مثالی از کد نویسی آورده‌ایم که کتابخانه‌های مختلف را برای opengl و GLU به هم پیوند می‌زند. در opengl نام توابع کتابخانه‌ای با پیشوند gl شروع‌شده و حرف اول آن‌هم به‌صورت حرف بزرگ نوشته می‌شود مثل تابع glBegin. همانند سایر توابع به‌کار رفته در زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی این توابع هم دارای پارامترهایی هستند اما به این پارامترها ثابت نمادین گفته می‌شود. یک محیط توسعه یکپارچه وب (Web IDE)، همچنین با عنوان IDE آنلاین یا Cloud IDE شناخته می‌شود، یک IDE مبتنی بر مرورگر است که امکان توسعه نرم‌افزار یا توسعه وب را فراهم می‌کند. از یک مرورگر وب مانند گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس می‌توانید به یک IDE وب دسترسی داشته باشید و یک محیط کار قابل حمل را فراهم کند.

به دلیل توانایی برقرار کردن ارتباط مستقیم با لایه‌های سخت‌افزار کامپیوتر توسط زبان برنامه نویسی C از آن در طراحی و مدیریت انواع سیستم‌های سخت‌افزاری و سیستم عامل‌ها استفاده می‌‌‌شود. حتی بعضی از دیگر زبان‌های برنامه نویسی نیز با کمک زبان C توسعه داده شده‌اند. به همین دلیل معمولا افراد علاقه‌مند به آموزش برنامه نویسی، زبان C را به عنوان یکی از اولین گزینه‌های آموزشی انتخاب می‌کنند. C++ و C# دو زبان قوی و پرکاربرد هستند که در حوزه‌های مختلفی مانند بازی‌سازی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی استفاده می‌شوند. C++ به دلیل سرعت و کارایی بالا در پروژه‌هایی که نیاز به عملکرد قوی دارند، مانند موتورهای بازی و سیستم‌های تعبیه‌شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، C# زبان اصلی توسعه در محیط .NET است و برای ساخت برنامه‌های ویندوز و بازی‌های ویدیویی با استفاده از Unity بسیار مناسب است.

بنابراین فرادرس به عنوان تولیدکننده فیلم‌ها و مطالب آموزشی و علمی تلاش کرده است تا مجموعه آموزش حرفه‌ای را برای این زبان فراهم کند. در نتیجه علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی می‌توانند با کمک فرادرس، زبان C را یاد بگیرند. در پایین چند مورد از فیلم‌های آموزشی زبان C را معرفی کرده‌ایم. این زبان به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های تعاملی و پویا ایجاد کنید. JavaScript با HTML و CSS ترکیب می‌شود تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.

برای دانلود کتاب زبان C و رابط گرافیکی در رزبری پای از طریق باکس زیر می توانید اقدام کنید. دقت کنید تمامی مقدایر بالا یک عدد حسابی باشند, یعنی فقط از 0 تا مثبت بینهایت, در غیر این صورت, برنامه با ارور مواجه میشود. و اینکه تمامی کد ها باید بین قسمت شروع صفحه و پایان یا بسته شدن صفحه نوشته شوند, در غیر این صورت برنامه با ارور مواجه میشود. فورتنایت به طور متوسط ۱ تا ۳.۵ میلیون بازیکن همزمان در سراسر جهان دارد و هر بازیکن معمولاً ۸ تا ۱۰ ساعت در هفته بازی می‌کند. با این حال، در فصل OG 2023 این رکورد شکسته شد و بیش از ۴۴.۷ میلیون بازیکن تنها در یک روز بازی کردند. تصور کنید در میانه‌ یک جزیره‌‌ای ناشناخته فرود آمده‌اید، در حالی‌که تنها یک بیل دستی دارید و صدای تیراندازی از دوردست به گوشتان می‌رسد!

ابزارهای نرم‌افزاری GNU رایگان (مجموعه کامپایلر گنو (GCC)، اشکال زدایی GNU (GDB) و ساخت GNU) در بسیاری از سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز در دسترس هستند. داده نمایشگر اشکال زدایی در نظر گرفته شده است به عنوان یک جلو گرافیکی پیشرفته برای بسیاری از ابزارهای استاندارد دیباگر مبتنی بر متن. برخی از برنامه نویسان، مدیریت ساختن فایلها و مشتقات آن را با ابزار ساختن کدهای مشابه که در یک IDE کامل گنجانده شده است، ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال، بیشتر مشارکت کنندگان در پایگاه داده PostgreSQL و GDB را مستقیماً برای ایجاد ویژگیهای جدید استفاده می‌کنند. حتی هنگام ساخت PostgreSQL برای Microsoft Windows با استفاده از Visual C ++، از اسکریپت‌های Perl به جای اینکه به ویژگی‌های IDE تکیه کنید، جایگزینی برای ساخت استفاده می‌شود.

مهم‌ترین دلایلی که ++C به یک ابزار اصلی در این صنعت تبدیل شده، کارایی بالای آن است. در بازی‌های ویدئویی، سرعت اجرای کد و مدیریت بهینه منابع از اهمیت زیادی برخوردارند. با توجه به اینکه ++C اجازه می‌دهد برنامه‌نویسان کنترل کاملی بر مدیریت حافظه و تخصیص آن داشته باشند، بازی‌سازان می‌توانند بهینه‌سازی‌های دقیقی برای بهبود عملکرد بازی‌های خود انجام دهند. این ویژگی به‌ویژه در بازی‌های با گرافیک سنگین و جهان‌های وسیع مورد توجه است، جایی که هر بهینه‌سازی کوچک می‌تواند به معنای تفاوت بین تجربه‌ای روان و یک بازی کند و غیر قابل‌اجرا باشد. به فضاهایی که دارای نام بوده و توابع مربوط به کتابخانه‌ها در آنها قرار دارند، فایل‌های شاخص گفته می‌شود.

اگر بخواهید بدانید پشت پرده یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ چه می‌گذرد، باید ابتدا Epic Games را بشناسید؛ شرکتی که با نوآوری‌های خود، دنیای بازی‌سازی را متحول کرده است. فورتنایت تنها یکی از شاهکارهای این شرکت است، اما چیزی که این بازی را به اوج رسانده، استفاده از موتور بازی سازی قدرتمند Unreal Engine است. زبان C به شکل خودکار این بیت فیلد را با هدف صرفه‌جویی در فضا بسته‌بندی می‌کند. البته به شرط آنکه بیشترین طول فیلد کمتر یا مساوی اندازه هر متغیر Integer در کامپیوتر شود. اگر این شرط برقرار نشده و فیلدی از این اندازه فراتر برود، بعضی از کامپایلر‌ها شاید به حافظه اجازه بدهند که از فضای بخش‌های دیگر استفاده کنند.

برای اینکه ببینیم در زبان برنامه نویسی پایتون، روش تعریف Struct چیست، باید به مفهوم کلاس توجه کنیم. باگذشت زمان، رفته‌رفته برنامه‌نویسی جنبه گرافیکی به خود گرفته است و خروجی اکثر دستورات برنامه‌نویسی در زبان‌های مختلف به‌صورت گرافیکی و انیمیشن می‌باشد. در برنامه‌نویسی مدرن، امکاناتی مانند حجم دادن به اشیاء، حرکت کنترل‌شده در تمامی جهت‌ها با مختصات گوناگون، ایجاد نور و روشنایی و غیره وجود دارد. Opengl مخفف Open Source Graphic Library به معنای کتابخانه گرافیکی متن‌باز می‌باشد که توسط شرکت آمریکایی Silicon Graphic ارائه‌شده است. Opengl یک کتابخانه رایج برای تولید و کد نویسی نرم‌افزارهای گرافیکی است، بیشترین کاربرد آن در ساخت بازی‌های کامپیوتری می‌باشد.

آموزش opengl با c++ می‌تواند به‌عنوان نقطه شروع و راهی ساده برای ورود به حوزه برنامه‌نویسی گرافیکی باشد. این سبک از برنامه‌نویسی پیشرو در تولید گرافیک‌های دو بعدی و سه بعدی و شبیه‌سازها باکیفیت و سرعت‌بالا می‌باشد. IDE در ابتدا هنگام توسعه از طریق کنسول یا ترمینال امکان‌پذیر شد. مبتنی بر دستور، و بنابراین به نظر نمی‌رسد بسیار شبیه به IDEهای گرافیکی مبتنی بر منو پس از ظهور رابط کاربری گرافیکی. با این حال، ویرایش، مدیریت پرونده، تلفیق، اشکال زدایی و اجرای را به روشی سازگار با IDE مدرن یکپارچه کرده است. هدف از تعریف Struct، جمع‌آوری متغیرهایی با نوع‌های مختلف در دسته‌بندی یکسان است.

هدف از این آموزش ترسیم مستطیل در محیط ویندوز با حرکات mouse هست و در این قسمت شما با پیام های mosue آشنا می شوید. خیر، این توابع از جمله توابع 16 بیتی قدیمی و منسوخ شده بورلند می باشند که برخلاف تفکر برخی از نوآموزان، جزئی از این زبان نیست. برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید. خیر، این توابع از جمله توابع ۱۶ بیتی قدیمی و منسوخ شده بورلند می باشند که برخلاف تفکر برخی از نوآموزان، جزئی از این زبان نیست. IDEهای پیشرفته پشتیبانی از پالایشگاه‌های خودکار را پشتیبانی می‌کنند.

برای شروع کار نیاز به کامپایلری داریم تا برنامه نوشته شده را خطازدایی کند و قابلیت اجرا داشته باشد. پس میشود بدون تعریف متغیری از نوع Rectangle هم کار کرد.چون عرض و طول را برابر گذاشتیم مسلما یک مربع ساخته میشود. G.FillRectangle(new SolidBrush(Color.Blue), rect); این کد یک 4 ضلعی که داخلش از یک رنگ پر شده است میسازد. در ویندوز دوستان می توانند با توابع گرافیکی GDI و +GDI از طریق شیوه های win32 و MFC با کامپایلرهای ++VC و ++DevC و یا از طریق VCL با کامپایلر C++‎Builder این کار را انجام دهند. برخی از ویژگی‌های IDE می‌توانند از پیشرفت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

پی استور با شعار «پیشرو و استوار در مسیر دانش» و با همکاری با افراد و اشخاص برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون برای اعتلای امر خطیر آموزش تلاش می‌کند. به طور کلی فعالیت مجموعه در چهار محور اصلی فیلم و دوره آموزشی، سورس کد آماده، پاورپوینت آماده و تحقیق و پژوهش انجام می پذیرد. شما می توانید برنامه های ++C خود را در این محیط به راحتی بنویسید و از منوی Debug و سپس گزینه Debug آنرا خطازدایی کنید یا مستقیما دکمه F8 را بزنید. همینطور می تواینید آنرا از منوی Execute و سپس Compile یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+F9 کامپایل و یا با دکمه F9 یا منوی Execute و سپس Run برنامه های نوشته شده خود را اجرا کنید. استفاده از این نرم افزار نسبت به DosBox ساده تر است و به همین دلیل این برنامه را توضیح می دهیم.

حتی اگر هدف شما شغلی نباشد، برنامه‌نویسی می‌تواند به شما در درک بهتر فناوری و حتی مدیریت پروژه‌های شخصی کمک کند. برای شروع آموزش برنامه نویسی می‌توانید از محتواهای موجود در اینترنت کمک بگیرید. یک هدف از IDE، کاهش تنظیمات لازم برای تکمیل چندین برنامه توسعه است؛ در عوض همان مجموعه از قابلیت‌های یک واحد منسجم را فراهم می‌کند. کاهش زمان راه‌اندازی می‌تواند بهره‌وری توسعه دهنده را افزایش دهد؛ به خصوص در مواردی که یادگیری استفاده از IDE سریعتر از ادغام دستی و یادگیری همه ابزارهای فردی است. ادغام تنگ‌تر از همه وظایف توسعه پتانسیل بهبود بهره‌وری کلی فراتر از کمک به کارهای تنظیم را دارد.

یک سیستم برنامه‌نویسی بصری اولیه، حداکثر، پس از طراحی سینت سایزر آنالوگ مدل شد و از 1980s برای توسعه نرم‌افزار عملکرد موسیقی در زمان واقعی استفاده می‌شود. نمونه اولیه دیگر Prograph بود، یک سیستم مبتنی بر dataflow که در ابتدا برای Macintosh توسعه یافته بود. محیط برنامه‌نویسی گرافیکی «انگور» برای برنامه‌ریزی کیت‌های ربات qfix استفاده می‌شود. در این مطلب گفتیم که Struct چیست و فهمیدیم که یکی از ساختارهای برنامه‌نویسی است. این ساختار در زبان C برای کمک به ساخت نوع‌های سفارشی توسط برنامه‌نویس تعریف شده است. ساختار Struct تا حدودی شبیه به ساختار کلاس در زبان‌های شیءگرایانه است.

چند متغیر struct  با هر نوعی، در کنار هم می‌توانند به عنوان عضو درونی متغیر struct  دیگر استفاده ‌شوند. روش استفاده از Structure-ها به عنوان آرگومان تابع دقیقا مانند روش استفاده از سایر متغیرها و «اشاره‌گر» (Pointers) است. بعد از اجرای کدهای بالا، خروجی زیر تولید شده و در کنسول به کاربر نمایش داده می‌شود. مطلب موجود در این صفحه صرفا یک رپورتاژ آگهی است و تمام محتوای آن توسط سفارش‌دهنده آگهی تهیه شده است. تک دیک هیچ‌گونه مسئولیتی پیرامون این مطلب و محتوای صفحاتی که به آن‌ها در این مطلب لینک داده شده است یا خدمات مرتبط با آن‌ها بر عهده نمی‌گیرد و آن‌ها را تأیید یا رد نمی‌کند. ابتدا تابعی با نام DrawBorder را برای ترسیم یک مستطیل تعریف می کنیم.

حتی موتورهایی که بیشتر با زبان‌های دیگر شناخته می‌شوند، نظیر Unity، در بخش‌های اصلی خود از ++C بهره می‌برند. Unity اگرچه به دلیل استفاده از #C برای کدنویسی اسکریپت‌ها مشهور است، اما بخش‌های مهمی از هسته آن برای عملکرد بهتر و بهینه‌سازی بیشتر با ++C توسعه یافته است. این زبان به Unity اجازه می‌دهد تا بازی‌های باکیفیت بالا بسازد که بهینه و سریع اجرا شوند، به‌ویژه در مواردی که نیاز به مدیریت دقیق حافظه و پردازش‌های گرافیکی سنگین دارند. در سال 1972 پروفسور دنیس ریچی زبان C را  ساخت که در دسته زبان های برنامه نویسی سطح میانی قرار می گیرد و نسخه بعدی آن که ++C نام دارد توسط بنیامین استراستروپ دانمارکی در سال 1979 ساخته شد. در زبان ++C ویژگی کلاس نویسی و یکسری دیگر از ویژگی ها به C اضافه شد و آنرا به تکامل رساند. هسته نرم افزارهای بزرگی مثل MATLAB و Maya و Photoshop نیز به این زبان نوشته شده است.

در این بخش به بیان تفاوت‌های بین این ساختارها با هم پرداخته‌ایم. توجه کنید که اگر متغیر struct  را به روش بالا تعریف کنیم، دیگر نمی‌توانیم با استفاده از آکولاد‌های باز و بسته به آن مقداردهی کنیم. در عوض باید تمام مقدارهای مربوط به تمام عناصر را به صورت یک به یک به آن‌ها تخصیص بدهیم. تمام چهار عضو درون این متغیر با استفاده از عملگر نقطه «.» قابل دسترسی هستند. مقدار book1.author  اشاره به نام نویسنده کتاب دارد و عبارت book1.price  هم به قیمت کتاب اشاره می‌کند. در آخر هم با استفاده از چهارمین عنصر به نام book1.pages  تعداد صفحات کتاب ذخیره کرده یا اعلام می‌کنیم.

در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی سی، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین هزاران ویدیو، یک مجموعه بی نقص و کامل ویدیویی را برای یادگیری سریع آن را گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد. بعد از آن نیز بهترین جزوه PDF فارسی موجود در اینترنت را جهت تکمیل یادگیری می توانید دانلود کنید. Fortnite نشان می‌دهد که انتخاب ابزارهای مناسب چقدر می‌تواند در موفقیت پروژه تاثیرگذار باشد. Unreal Engine، زبان ++C و سیستم Blueprints به عنوان ترکیبی هماهنگ، نه تنها توسعه بازی را تسریع کرده، بلکه کیفیت نهایی آن را نیز بهبود بخشیده‌اند. یکی از جنبه‌های مهم موفقیت Fortnite، سیستم چند نفره آنلاین آن است که برای مدیریت خدمات سمت سرور از JavaScript و Node.js بهره می‌برد.

برخی از IDEها به یک زبان برنامه‌نویسی اختصاصی اختصاص داده شده است؛ این امکان را می‌دهد که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها که بیشترین تطابق را با الگوی برنامه‌نویسی زبان دارد. در توسعه گرافیک‌های خیره‌کننده و پویا، ابزارهایی مانند DirectX و Vulkan به کار گرفته شده‌اند. این تکنولوژی‌ها امکان رندر کردن گرافیک‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا و عملکرد روان را فراهم کرده‌اند. همچنین، Epic Games از ابزارهایی مانند NVIDIA Gameworks برای ایجاد جلوه‌های بصری ویژه و شبیه‌سازی‌های فیزیکی استفاده کرده است که تجربه بازی را به سطحی جدید ارتقا می‌دهند. آنچه Fortnite را خاص می‌کند، ترکیب هوشمندانه این دو ابزار است. ویژگی‌هایی مانند گیم‌پلی تعاملی، ساخت سریع سازه‌ها و گرافیک‌های روان، نتیجه استفاده هماهنگ از ++C و Blueprints است.

تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند. همچنین به ساختار برنامه‌نویسی ساخت یافته از IBM (1974) مراجعه کنید. استفاده از یادگیری ماشین و تحلیل داده‌ها در Fortnite، به تیم توسعه کمک کرده تا بهبود مداوم در تجربه بازیکنان داشته باشند. برای برنامه‌نویسان، این یک یادآوری است که یادگیری مداوم و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید ضروری است.

نکته دیگر اینکه بعضی از کامپایلرها پسوند .h را پشتیبانی نمی‌کنند و پیغام خطا ظاهر می‌شود، در این‌گونه موارد پسوند .h را حذف می‌کنیم. معمولاً هر کارت گرافیکی نسخه‌ای از opengl را پشتیبانی می‌کند و درایوهای کارت‌های گرافیکی شامل جدیدترین نسخه‌های opengl می‌باشند. خط آخر return 0 باعث می شود اگر برنامه یعنی تابع ()main درست اجرا شد مقداری به سیستم عامل برگردانده شود تا سیستم عامل متوجه شود که برنامه با موفقیت به پایان رسیده است. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است.

حتی اکثر نرم­‌افزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی یک واسط گرافیکی قوی دارند. ویرایشگر IDE معمولاً برجسته سازی نحو را ارائه می‌دهد، می‌تواند ساختارها، کلمات کلیدی زبان و خطاهای نحوی را با رنگ‌های بصری و جلوه‌های فونت نشان دهد. Fortnite نه فقط یک بازی، بلکه نمادی از ترکیب هنر، تکنولوژی و خلاقیت است. ساخت این دنیای بی‌نقص و پویای دیجیتال با استفاده از ابزارها و زبان‌های قدرتمندی مانند ++C، Blueprints و موتور Unreal Engine امکان‌پذیر شده است. این ترکیب هوشمندانه از تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن، به Epic Games کمک کرده تا تجربه‌ای را به بازیکنان ارائه دهد که هم گرافیک‌های خیره‌کننده دارد و هم گیم‌پلی روان و جذاب.

همچنین، فریم‌ورک‌های معروفی مانند React، Angular و Vue.js بر پایه JavaScript ساخته شده‌اند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌های پیچیده وب ایجاد کنند. JavaScript نه تنها در مرورگرها، بلکه در سمت سرور نیز با استفاده از Node.js کاربرد دارد. این زبان بسیار انعطاف‌پذیر است و یادگیری آن می‌تواند فرصت‌های شغلی گسترده‌ای برای شما فراهم کند. برای شروع آموزش جاوا اسکریپت می‌توانید از منابع متنوع موجود استفاده کنید. Swift زبان برنامه‌نویسی اصلی اپل برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS و macOS است.

رسم اشکال سه بعدی در مبحث آموزش opengl در زبان c++ همانطوری‌که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، بسیار ساده و آسان است، به همین دلیل برای برنامه‌نویسان لذت‌بخش است. همچنین زبان‌هایی مثل پایتون و جاوا اسکریپت هم در ساخت این بازی نقش دارند. در این مقاله سبزلرن، قصد داریم به پشت پرده‌ ساخت بازی Fortnite نگاهی بیندازیم و کشف کنیم که چه زبان‌هایی این تجربه‌ی فراموش‌ نشدنی را ممکن کرده‌اند. زبان برنامه نویسی ++C به غیر از ساختار Struct از ساختار کلاس هم پشتیبانی می‌کنید. در بخش‌های بعدی به صورت خلاصه تفاوت بین Struct و کلاس در ++C را بیان کرده‌ایم.


برنامه نویسی شیراز