راهنمای خرید کفش کوهنوردی استاندارد

پولی اورتان معمولا پوششی محکم تر و بادوام تر ایجاد می کند. به همین خاطر است که در ساخت کفش های کوهنوردی از پولی اورتان استفاده می شود. در قسمت رویی بالایی یک چکمه کوهنوردی برای محافظت و حمایت از پا با یک تنه کاملاً مناسب در نظر گرفته شده است. 2. کفش کوهنوردی را حتما با جوراب های مخصوص کوهنوردی تست کنید. اندازه بودن کفش و کتانی دارای اهمیت زیادی می باشد، اگر کفش شما تنگ باشد یا گشاد، استایل شما را به هم می ریزد و باعث ناراحتی پا می شود. در آخر باید یادآور شد این کدهای تخفیف دارای محدودیت تعداد استفاده و زمان هستند و در صورت به اتمام رسیدن هر یک ممکن است با خطاهایی چون “این کد تخفیف درست نیست” و یا “بازه زمانی آن به اتمام رسیده است”، مواجه شوید. گاهی اوقات دارای پوشش ضد آب قابلتنفس هستند، مانند Gore-Tex. استفاده از لایه های ضد شوک : این مورد بیشتر در سر کفشهای کوهنوردی خارجی استفاده می شود اما برخی از مدل های ایرانی نیز از لایه میانی ضد شوک استفاده می کنند.

اگر کفش مناسب پای شما باشد پایتان در داخل آن کاملا راحت است.در این حالت کفش نباید هیچ گونه فشاری بر انگشتان شست از لایه بیرونی و بر روی انگشت کوچک تان از لایه درونی و کناری و قوس استخوانی روی پایتان وارد نمایید. تا به حال دقت کرده اید پیاده روی با بعضی کفش ها حس پرواز را برای انسان تداعی می کند؟ 4. عدم وجود نیم شماره که متاسفانه تقریبا تمام کفش های ایرانی این ایراد را دارند. این کفشها تقریبا به تنگی کفش سنگ هستند. این تکه باعث می شود پاهای شما در برابر برخورد به یک تکه سنگ خیلی آسیب نبیند.

اگر انگشتان پای شما حساس است یا مشکل خاصی در ساق پای خود دارید به این نکته ی راحت بودن انگشتان پا بسیار دقت کنید. مهمترین نکته در انتخاب کفش کوهنوردی خوب کیفیت و دوام بالای آن است. این ساق بلند برای حفاظت از مچ پای شما هنگان صعود است. در نظر گرفتن لایههای متعدد برای کفشهای اپروچ، محافظت حداکثری از پاها در برابر ضربات خارجی و سنگهای تیز را فراهم میآورد؛ با این حال این حفاظت با وزن سنگین و سختی بیش از حد همراه است. مواد بسیار زیادی دور تا دور کفی کفش را احاطه می کنند تا خاصیت ضربه گیری و محافظت بیشتری برای کفش ایجاد کنند . به طور کلی ، هرچه سطح بیشتری در تماس با زمین باشد ، کفش بیشتر از پا حمایت می کند.

یک گزینه که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، استفاده از کفشهای نسبتاً سبک با کفی نازک است. 7.بعداز پوشیدن کفش و بستن بند های آن با ایستادن روی کناره خارجی پای خود می توانید مطمئین شوید که قوزک پایتان نیز مورد حمایت کفش قرار دارد. 5. بر روی یک پا بایستید و در هنگامی که جوراب کوهنوردی پوشیده اید و بند کفش هایتان را محکم بسته اید باید بتوانید انگشت پایتان را به راحتی جمع کنید. 3. پس از مرحله 1 بند کفش را محکم بسته و با آن راه بروید. 6.پس از پوشیدن کفش و بستن بند آن،روی یک پایه خود ایستاده و با پای دیگر خود به دیوار ضربه وارد کنیند.